lørdag den 22. juni 2013

Hæklede kosmetik punge

Jeg er blevet færdig med mit hækleprojekt.

Da jeg jo stadig er på begynderniveau indrømmer jeg blankt at det med at hækle efter opskrifter bestemt ikke er nemt men derimod temmeligt svært.
Det hjælper selvfølgelig ikke at jeg er et utålmodigt menneske af natur hvilket da også er grunden til at det er syningen jeg først og fremmest har kastet min kærlighed over.

Men der er nu noget hyggeligt i at sidde foran tv'et og slappe af med et lille hækleprojekt. (Gør det noget at man lyder som en mormor som 34 årig?)
Resultatet er blevet en cremefarvet kosmetikpung af bomuldsgarn med foer af tekstilvoksdug og med en træknap til at lukke med. Den blev lidt "blød" i det så derfor fik den følgeskab af én mere i støvet grøn hvor jeg quiltede foret med et lag pladevar imellem. Jeg synes måske at den blev lidt for tyk så næste gang vil jeg forsøge mig med en anden løsning. Og så skal jeg da lige hilse og sige at det med quiltningen er et helt andet, og meget meget sværere kapitel!

Som min mor siger; "übung macht den Meister"...

Kh
Heidi











Ingen kommentarer:

Send en kommentar