fredag den 14. juni 2013

Bazarens lille perle

Når man siger "Bazar Vest" tænker de fleste nok på fødevarer, kitsch, shawarmaer og et hobetal af indvandrer der får stedet til at minde om en "rigtig" bazar i mellemøsten med tyrkisk the, vandpiber og højtråbende mænd der diskuterer politik og andet godt over formiddags kaffen ved cafébordene.

Går man ud af selve bazar bygningen og ned bagved mod det store genbrugsland, kommer man forbi en lille uanseelig butik der har fordumstidens bedste voksduge som lokkemiddel udenfor i selskab med religiøse tørklæder til at dække håret.

Jeg har derfor aldrig rigtigt følt mig draget imod butikken på trods af min store lideskab for stof, så det var egentlig bare for at se om de havde skråbånd at jeg en dag listede indendøre.

Og hvor var det en god beslutning.

Indenfor blev jeg mødt af en eksplosion af stoffer i alle farver og former. Min første indskydelse var, at hér var man på rette spor hvis man var ude efter stof til et spraglende og farverigt kostume a la "Aladdin og de fyrretyve røvere".

Efter en hurtig inspektion blev det dog klart, at butikken har meget andet godt at byde på. Silke, chiffon, satin, velour, fleece, rib, velour, fløjl und so weiter. Ud over det en uanet mængde bedazzlements så selv den mest pyntesyge 4 årige ville gå mættet derfra.

På trods af et stramt barselsdagpenge-budget der ikke levner meget plads til alt for store udskejelser faldt jeg dog over noget absolut bedårende økologisk jersey med små skyer på en lilla baggrund. -til den ydmyge pris af kun 85 kr pr. Mtr.!

Butikken bliver drevet af mor og søn, Ghada og Muhammed Awad. Ghada Awad har en lille systue ovenpå butikken hvor man kan få syet på bestilling, og hun er en erfaren syerske med 30 år på bagen så det virker som om hun har styr på tingene.
Generelt ligger priserne på stof ca. 20% under konkurrenterne, Så med det i mente er stedet bestemt et besøg værd!


Kh. Heidi
































Bazar stof
Edwin Rahrs vej 32
Tlf. 42256615

Ingen kommentarer:

Send en kommentar